יום שבת, 6 באוגוסט 2016

אירועי קיץ בירושלים לכל המשפחה - עכשיו זה הזמן!

חיפשנו לטייל ולהתרענן מהלחות התל-אביבית, וכתמיד אין כמו האויר הצלול והקריר בירושלים. העיר שכל הזמן מתחדשת, מסקרנת, משלבת בין הישן לחדש, והקיץ מפתיעה בשלל אטרקציות ופעילויות מדהימות לכל המשפחה.



החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים דאגה לכרטיס משפחתי המשלב את שלל האטרקציות. כחלק מאירועי הקיץ, תוכלו להגיע לרובע היהודי עם רכבת הכותל התיירותית והמרהיבה, שתוביל את המבקרים משער יפו היישר לגן הארכיאולוגי- מרכז דווידסון המטופח בנסיעה חוויתית ואווירה קסומה. במרכז הממוזג תצפו בסרט מרתק ומרגש המציג את סיפורם של עולי הרגל מלפני 2000 שנה, בנוסף, במרכז יחשפו האורחים לחותמו האישי של המלך חזקיהו, ובגן עצמו יטיילו על חומות העיר העתיקה ויפסעו בשבילים בהן פסעו מלכים ונכבדי העיר. הילדים יוכלו להינות ממשחק "מגלים את הגן" ברחבי הגן הארכיאולוגי, לבנות את הכותל מאבני ענק המוצבות במקום, ולהכין למזכרת פסיפס אישי. בנוסף יוכלו לפתור חידות במשחק אינטראקטיבי ייחודי באמצעות הטלפון החכם (בתוספת תשלום). ברחוב הקארדו המקורה ייהנו המבקרים במסגרת פסטיבל הפסיפס ממיזם הפסיפסים המרהיב שייצר ועיצב האמן דודו הראל בהשראת ממצאים ארכיאולוגיים ויניחו אבני פסיפס בפסיפס החברתי הראשון בישראל בדגם סמל העיר ירושלים שיוענק לראש העיר לרגל חגיגות היובל לאיחודה. בזמן הביקור ברובע היהודי, יוכלו המבקרים  לתצפת על הנוף עוצר הנשימה של העיר ממרומי כיפתו של בית כנסת החורבה, להתפעל מארון הקודש המפואר והגבוה בעולם ולהתרשם מיופייה של העיר.במסגרת הכרטיס המשפחתי תוכלו לבקר גם בפרבר ההרודיאני התת קרקעי הקריר והנעים בימי הקיץ החמים, ובמיצג מרגש שבבית השרוף. לרשות המבקרים יועמד גם מכשיר הדרכה קולית.



אני ירושלים - האטרקציה החדשה של ירושלים במתחם ממילא

התחלנו בביקור בירושלים באטרקציה החדשה "אני ירושלים" שנמצאת בקניון ממילא (רכישה בנפרד מכרטיס הרובע היהודי) . נכנסו לאולם מיוחד, עם כסאות זזים, וזכינו לחוויה מדהימה, סרטון מקסים שמתאר את ירושלים העבר, ההווה והעתיד. שווה מאוד ביקור. המופע נמשך כ - 25 דקות, ומציג עולם שלם של תרבות, מחול, מדיה, תפילה, קדושה ורגש באמצעים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך: במות הנעות על שישה צירים, 250 מ"ר של מסכי לד היקפיים הנעים בצידי ומעל הקהל, מערכות שמע ותאורה מהמתקדמות בעולם, מסכים היקפיים הזזים קדימה ואחורה, ולהשלמת החוייה גם ניחוחות ריח ומשבי רוח. בהפקת המופע משתתפים יפתח קליין שמלווה את הצופים במסע, ולהקת המחול של עדו תדמור. 


הליכה קצרה ברחוב ממילא היפיפה, והגענו לשער יפו  בתחילת הרובע היהודי. הרגשה של חו"ל, כאן בירושלים!



משער יפו לגן הארכיאולוגי ברכבת התיירותית - חוויה לילדים שמכניסה את כל המשפחה לאווירה קסומה וססגונית
נסענו עם הילדים ברכבת התיירותית החדשה, "רכבת הכותל" ונהיננו מנסיעה קצרה,נוחה וחוויתית העוברת בסמטאות העיר. הנסיעה מלווה בהסברים והדרכה קולית במגוון שפות. הרכבת יוצאת מדי חצי שעה משער יפו או משער האשפות. 



הקארדו- חשיפה לפרויקט ירושלים של פסיפסים -  והנחת אבני פסיפס בפסיפס החברתי הראשון בישראל
המבקרים בקארדו יהנו במסגרת פסטיבל הפסיפס מהיצירה הראשונה שהוצבה ברחוב הקארדו במסגרת פרויקט הפסיפסים החדש בירושלים. במיזם הפסיפסים ייצר האמן דודו הראל מבחר של תשע חנויות בהן מוצרים או בעלי מקצוע האופייניים לתקופה, שעוצבו בהשראת ממצאים ארכיאולוגיים. הפסיפסים יוצבו בקארדו וכל אחד יוכל לראותם ללא תשלום. כרגע הוצב הפסיפס הראשון – בו נראית חנות בדים כולל דמויות של בני אצולה לבושות בבגדים אוטנטיים לפני 2000 שנה. בנוסף, המבקרים בקארדו במהלך הקיץ יוזמנו להשתתף גם הם ביצירה- ולהוסיף  את אבני הפסיפס שלהם לסמל העיר ירושלים אשר מוצב במקום. פסיפס זה יוענק לבירה במלאות חמישים שנה לאיחודה.


בנוסף השתתפנו בפעילות יצירתית לילדים שמוצעת במתחם המקורה, ויצרנו פסיפס של סמל העיר ירושלים:


ביקרנו בבית הכנסת "החורבה", בית הכנסת ששוחזר במלואו, ובעל ארון הקודש המפואר והגבוה בעולם.



ממרומי בית הכנסת "החורבה", שווה היה לטפס  במדרגות התלולות - שבסופם נגלה לנו תצפית עוצרת נשימה של העיר: 



גולת הכותרת - סיור עששיות לאור ירח ברובע היהודי
חזרנו בזמן וטיילנו ברחבי העיר העתיקה בסיור עששיות מרתק, עם נוף מדהים. 
במסגרת אירועי הקיץ של החברה לשיקום  ופיתוח הרובע היהודי יתקיימו בערבי חמישי סיורי עששיות: הסיור יוצא מדי יום חמישי בשעה 20:00 ממרכז המידע של הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון הסמוך לשער האשפות, במהלך הסיור יבקרו ברחוב המסחר הראשי של ירושלים בימי הבית השני ויחשפו ליסודות הכותל המערבי. בהמשך יעלו לחומה העתיקה ולמגדל התצפית המרהיבה בליווי עששיות, יעלו במדרגות ששימשו את עולי הרגל ויכנסו למרכז דוידסון בו יצפו בסרט המשחזר את סיפורם של עולי הרגל מלפני 2000 שנה. בסיום הסיור יקנחו במיפגש עם חותמו של המלך חזקיה שהתגלה לפני מספר חודשים. 


הגן הארכיאולוגי – פעילויות לכל המשפחה- לגלות את הגן במשחק משפחתי ולבנות את הכותל מחדש עם אבני ספוג, במסגרת פסטיבל הפסיפס תתקיים סדנת פסיפסים – הילדים יוזמנו להכין פסיפס אישי למזכרת

בסוף סיור העששיות, הילדים נהנו מבניית המקדש מאבני הספוג, ומפעילות יצירת והדבקת פסיפסים. 
בין העתיקות והמוצגים הוטמנו רמזים אותם יוכלו למצוא המבקרים בעזרת דף חידות וסתרים.
לחובבי הגאדג'טים בגן הארכיאולוגי ניתן יהיה ליהנות [בתוספת תשלום] ממשחק אינטראקטיבי בסגנון חפש את המטמון  בשם "יש לאן", משחק הנושא בחובו שאלות אינטראקטיביות ותשובות שיובילו את השחקנים למסלול מרתק בגן.


מחירים ומידע
כרטיס משפחתי לכל האתרים ברובע היהודי, (לא כולל סיור עששיות, לא כולל אני ירושלים)
160 ₪ לזוג + ילדים  (לפי תעודת זהות ללא הגבלה במספר הילדים).
בשעות היום - כרטיס משולב עם רכבת התיירותית משער יפו לשער האשפות: מבוגר- הלוך ושוב וגן ארכיאולוגי- 44 ₪. לכיוון אחד וגן 33 ₪. לילד, חייל, גימלאי-  הלוך ושוב וגן 29 ₪, כיוון אחד וגן- 21 ₪.
סיורי העששיות יתקיימו בימי חמישי בשעה 20:00, עלות לילד: 31 ₪, מבוגר: 45 ₪.
פרטים נוספים בטלפון 4987* ובפייסבוק 'תיירות הרובע'  ובאתר הרובע היהודי כאן



אני ירושלים' - האטרקציה החדשה של ירושלים במתחם ממילא'
שעות פתיחה: ראשון – חמישי מהשעה 09:00-22:00
שישי מהשעה 09:00 – 15:00, מוצאי שבת : משעה אחרי צאת שבת עד 23:00
שפות : טקסט פותח באנגלית ועברית, במהלך המופע טקסטים כתובים באנגלית,
עברית וערבית וקטעי קריינות בעברית ואנגלית עם כתוביות בהתאם.
מחירי כרטיסים: 45 ₪ מבוגר, 35 ₪ ילד/סטודנט/חייל/גמלאי
כרטיס משפחתי הורים + 2 ילדים 120 ₪ כל ילד נוסף 25 ₪ במהלך יולי אוגוסט בלבד
20% הנחה למחזיקי כרטיס ירושלמי מכרטיס במחיר מלא בלבד.
לפרטים והזמנת כרטיסים: טל. 02-5835580 באתר  www.iamjerusalem.co.il ובפייסבוק כאן


עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו שום פוסט!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה