יום רביעי, 27 ביולי 2016

תערוכת טיוביקס - כי העולם שייך לצינורות

תערוכת טיוביקס, Tubix#
עכשיו בפארק פרס חולון

הגענו לתערוכה בצהרי שישי. המקום שופע בחנייה. נכנסו למתחם, וחיכינו מס' דקות להכנס לתערוכה. הכניסה לתערוכה היא במחזורים שמתחלפים כל מספר דקות, ומעבר בלווי מדריך צמוד בין מספר מתחמים. כל מתחם הוא חוויה מדהימה וכיפית בפני עצמה, ונרשמה התלהבות גם מבן ה 3 וחצי וגם מבת ה 7. התערוכה מספרת את סיפורם של הצינורות בעולמנו, בגוף החי, בצומח, בתעשייה, בתקשורת ועוד, וכל מתחם מספר סיפור שונה ומעניק חוויה בפני עצמה. הילדים משחקים ומגיבים לכל מיצג. התלהבות מיוחדת נרשמה במתחם משחקי הצינורות החופשי. 

התערוכה מתבססת על שילוב בין מדע ומופע המחול הבינלאומי המצליח "אלומיניום", שנוצר ע"י האמן אילן עזריאל, וביקר ביותר מ-20 מדינות. התערוכה חושפת באופייה הייחודי את המעברים הסודיים של החיים: הצינורות וכיצד הם מופיעים בעולמות המים, החשמל, המידע, הטבע, התעשייה וגוף האדם. בתערוכה משולבות טכנולוגיה ורובוטיקה המפיחות, בעזרת מנועים, מפוחים, בוכנות, מסילות ומחשבים חיים בצינורות והופכים כל חלל למיצג מופלא של תנועה אשר נוגע במבקר ומקיף אותו. החוויה מועצמת עוד יותר בעזרתם של אלפי פנסים, רמקולים והקרנות.

בתערוכה 6 מיצגים שונים, שבכל אחד מהם עולם אחר של צינורות:


1. יער האשליות - עולם הצומח: ״יער״ שלם שכולו מורכב מצינורות רחבים מלאי אור וצליל. ביער האשליות חווה המבקר מופע מסחרר של תנועה, חושים וצמיחה. 


2. מפעל הכדורים – עולם התעשייה: ביקור בעולם תעשייתי, שממחיש את תפקיד הצינור כממיין ומוביל חומרים וכזה המשמש בסיס חיוני לכל תהליך ייצור. המבקרים מוקפים ב-300 מטרים של צינורות שקופים ומזינים לתוכם מאות כדורים המסתחררים באמצעות מפוח ענק. 



3. אוקיינוס המידע - עולם התקשורת: בעידן הדיגיטלי קיימת כמות מידע אינסופית נגישה ונוכחת תמידית. חלל אוקיינוס המידע ממחיש את המציאות הווירטואלית שמתאפשרת בזכות צינורות. המבקר עובר בסבך הסיבים, המבוך האינסופי של התקשורת, זאת לפני שצינורות המידע מטביעים אותו בים של תנועה שוקקת. זהו מיצג מרגש במיוחד בו נכנסים לחלל שחור וריק אשר בשניות מתמלא במאות צינורות קלילים הנעים, עוטפים, משחקים וזזים בין המבקרים.


4. צינורות החיים - עולם החי: כל גוף חי פועם בזכות מבנה הצינור והורידים. חדר עולם החי משלב מוזיקה ומיצגים אמנותיים להמחשת הצינורות הללו, המאפשרים את קיום עולם החי. 


5. המסוע – עולם איתני הטבע: בחלל זה יוכל המבקר להיכנס לתוך הצינורות ממש ולהרגיש איך הצינור שעוטף אותו שומר עליו מהאלמנטים: קור, רוח, מים, חיכוך ועוד, כל זאת בליווי תאורה וצלילים שונים בתוך הצינורות. עכשיו אנחנו יודעים איך המכונית מרגישה בזמן השטיפה (:  לא לפספס!




6. החלל האינטראקטיבי - זירת צינורות: המקום בו ניתן יהיה לחוש ולשחק עם החומר, לקחת חלק בפעילויות יצירה ודמיון, לצעוד על גשר ארוך בתוך צינור ענק בקוטר 2 מטרים, להצטלם בתוך תפאורה למזכרת אישית עם בובות ענק, לשתות קפה ועוד.



נהיננו להשכיל מהסרטים המדעיים הקצרים שמלווים כל מתחם בתערוכה, בקריינות של מוטי קירשנבאום ז"ל.


לאתר התערוכה: tubix.co.il
המסע בתערוכה נעשה בקבוצות בלבד.
מלווה על ידי יצורי עולם הצינורות, מדריכים המכוונים את המבקרים בין החללים.
גילאים: שנתיים ומעלה (ילד עד גיל שנתיים פטור מכרטיס)

אולם – האנגר פארק פרס חולון - 15/7-30/10.
מחירי כרטיסים: מכירה מוקדמת 89 ₪, מחיר רגיל 99 ₪
מבצעים: חברות אשראי: זוג ב 99 ₪
לרכישת כרטיסים http://www.eventim.co.il/ *9066


עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו שום פוסט!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה